Vuoden 2019 Omena-finalistit!

Vuoden 2019 Omena-finalistit!

ISS:n Omena-ohjelman tarkoitus on rakentaa asiakaskeskeistä kulttuuria palkitsemalla työntekijöitä, jotka tarjoavat ainutlaatuisia palvelukokemuksia ja auttavat asiakkaitamme saavuttamaan tavoitteensa. Omena-palkitut ovat todellisia roolimalleja ja toimivat loistavina esimerkkeinä muille ISS:n ammattilaisille. Omena-palkinnon saajaa voi ehdottaa työkaveri, esimies tai asiakas. Jokaisessa liiketoimintayksikössä valitaan aina Kuukauden Omena, ja näistä taas finalistit vuoden päätteeksi. Esittelemme nyt vuoden 2019 viisi Omena-finalistia!

Ehdokas numero 1: Eausu Tigabu

"Tiksu" on työskennellyt ISS:n palveluksessa tarjoilijana jo seitsemän vuotta. Muutaman viime vuoden ajan hän on ilahduttanut asiakkaita suuressa pääkonttorikohteessa.

”Asiakkaat rakastavat Tiksua ja hänen palveluasennettaan. Tiksu on aina valmis joustamaan ja luo omalla iloisella olemuksellaan koko tiimiin hyvää henkeä. Hän tuntee asiakkaat ja heidän tarpeensa henkilökohtaisesti ja saa aikaan loistavaa tulosta. Kahvilan myynnin kasvu on ollut merkittävää Tiksun siirryttyä tänne töihin", kiittää esimies.

”Tiksu piristää olemuksellaan kahvitaukoja ja ruokailijoita. Hän kohtaa meidät ruokailijat aina hymyssä suin, toivottaa hyvää ruokahalua ja mukavaa työpäivää tai jutustelee niitä näitä. Hän edustaa palveluasennetta parhaimmillaan, omaa persoonaa unohtamatta. Sellaisesta jää erittäin hyvä mieli!" hehkuttaa asiakas.

Ehdokas numero 2: Kimmo Käck

Suuren asiakkaan edustusravintolasta vastaavan keittiömestarin ammatillinen intohimo on omaa luokkaansa. Ennen ISS-uraa Kimmon osaamista on mitattu useissa helsinkiläisissä illallisravintoloissa, myös Michelin-tähdellä palkitussa. Hänelle on tärkeää, millaisista raaka-aineista lounas- tai illallismenu syntyy ja mistä raaka-aineet hankitaan.

"Kimmo on loistava persoona kohdatessaan asiakkaansa. Hän on vahvasti oma itsensä, ja hänen persoonallisuutensa tulee esiin monissa valinnoissa. Kimmo haluaa valmistaa kaiken ruoan alusta lähtien, voin kirnuamista myöten! Hän on myös rakentanut vahvan toimitusketjun lähituottajien kanssa ja rakentaa ateriat kausiajattelun mukaisesti", kuvailee asiakas.

Kimmo pitää asiakkaan työntekijöille myös kokkikouluja.

"Itse pääsin tällaisessa valmistamaan alkukeiton kylmäsavustamalla lahnan suomuineen ja evineen. Keitto höystettiin artisokkasipseillä!" kertoo asiakas innoissaan kokkikoulukokemuksestaan.

Ehdokas numero 3: Jouko Ojanen

Sähköasentajana Etelä-Suomen alueella toimivan Joukon työpanos ja aktiivinen ote on todella huomattu. Joukon ansiosta asiakaskohteessa ollut keskeneräinen hanke saatiin aktivoitua ja vietyä loppuun. Omena-palkintoa Joukolle ehdotti asiakkaan kiinteistöpäällikkö.

"Meillä oli jäänyt henkilömuutosten myötä vapaajäähdytyshanke taka-alalle, kunnes Jouko saapui ja alkoi aktiivisesti seurata jäähdytyksen toimintaa. Hän huomasi epäkohtia ja nosti asian pöydälle, jonka jälkeen hankkeeseen tartuttiin uudelleen ja keskeneräiseksi jäänyt projekti saatettiin maaliin. Nyt saamme täytettyä myös hankkeen säästötavoitteet!" kiittelee asiakas.

Ehdokas numero 4: Teemu Koivula

Tamperelaisen päiväkodin keittiössä työskentelevää Teemua kuvaavat adjektiivit iloinen, asiakaspalveluhenkinen, rento ja joustava. Ennen kaikkea hän on loistava asiakaspalvelija.

"Teemu saa meidän jokaisen työntekijän hyvälle tuulelle iloisella ja rennolla asenteellaan. Hänellä ei taida olla koskaan huonoa päivää, tai ainakaan hän ei sitä näytä. Teemu toimii pyyteettömästi päiväkotimme henkilökunnan ja lasten hyväksi, ja on työstään todella tunnuksen ansainnut", kehuu asiakas.

Ehdokas numero 5: Jenna Törnvall

Pohjanmaalaisen tehdaskohteen siivooja Jenna on saanut loistavasta työpanoksestaan, asiakaspalveluhenkisyydestään ja hyvästä asenteestaan kiitosta niin asiakkaalta kuin esimieheltä.

Tehtaan siisteystasossa on tapahtunut Jennan ansiosta huomattavaa kehitystä. Kohteessa on tehty myös aiempaa enemmän turvallisuushavaintoja. Jenna itse teki viime vuonna 45 havaintoa – sekä positiivisia että sellaisia, jotka ovat johtaneet hyödyllisiin kehitysideoihin.

Jenna on tehnyt kohteessa myös hyvin lisämyyntiä ja parantanut ISS:n ja asiakkaan välistä yhteistyötä. Häntä voisi kutsua todelliseksi ISS-lähettilääksi.