Palkintohuumaa Finland Leadership Conferencessa

Palkintohuumaa Finland Leadership Conferencessa

Jokavuotisessa ISS Finland Leadership Conferencessa jaettiin tunnustusta vuoden aikana erityisen hyvin onnistuneille ja menestyneille ISS:läisille.

Turvallisuus on ISS:llä kaikki kaikessa. Tehtävämme on tehdä työmme niin, että pääsemme joka päivä turvallisesti töistä kotiin. Sitä toivomme myös kollegoillemme. ISS:llä on tapana aloittaa kaikki kokoukset turvallisuusasioilla, ja myös gaalaillan ensimmäinen palkinto jaettiin Työturvallisuus-kategoriassa.

Voittajalta toivottiin näyttöä esimerkillisestä toiminnasta työturvallisuuskulttuurin edistämiseksi sekä erinomaisia työturvallisuustuloksia. Kriteerit täytti parhaiten projektipäällikkö Joona Soinsaari Kiinteistön ylläpitopalvelut -liiketoimintayksiköstä. Joonan tiimissä turvallisuushavaintotavoite täyttyi 207-prosenttisesti, ja jokainen hänen tiimiläisensä on suorittanut kaikki MyLearning-järjestelmän turvallisuuskoulutukset. Joonaa luonnehditaan motivoituneeksi esimieheksi, joka ottaa asiat vakavasti ja johtaa esimerkillään.

Joona Soinsaari palkittiin erinomaisista työturvallisuustuloksista.

Henkilöstön ja asiakkaan vahvaa tukemista

ISS:llä johtajuus kuuluu jokaisen rooliin, ja sitä tukee myös ISS:n johtamisen kehys. Palkitsemisen arvoinen johtajuus näkyy juuri johtamisen kehyksen mukaisena käyttäytymisenä, henkilöstön pienenä vaihtuvuutena ja vähäisinä sairauspoissaoloina sekä turvallisuusasioiden ottamisena vakavasti. Johtajuus-kategoriassa voiton vei palveluesimies Riittamaria Kuortti CMS-liiketoimintayksiköstä.

Riittamaria on upeasti henkilöstönsä tukena, ja hänen tiimissään vaihtuvuus on alhainen, 8,1 prosenttia. Riittamaria on luonut toimivat prosessit asiakkuuden poikkeustilanteiden varalta. Hänen loistava asiakastyönsä vaikutti merkittävästi myös 8,5 miljoonan euron arvoisen jatkosopimuksen syntyyn.

Riittamaria Kuortti sai palkinnon esimerkillisestä esimies- ja asiakastyöstä.

Pienestä suureksi

Kasvu ja kannattavuus -kategorian voittajaksi selvisi neljän vahvan ehdokkaan joukosta Nokian Renkaiden asiakkuustiimi, joka teki viime vuoden parhaan tuloksen. Palkittu tiimi on paraatiesimerkkimme siitä, miten yksittäispalvelua ostanut asiakas kasvatetaan todella laajaksi, vahvaksi kokonaispalveluasiakkuudeksi. Kasvua ja kannattavuutta on mahdotonta tehdä yksin; asiakkuusjohtaja Lasse Forsmanin rinnalla palkintoa olivat vastaanottamassa Tomi Arkiomaa, Suvi Rantanen, Katja Saarinen, Suvi Vilkki ja Juho Welling.

Nokian Renkaiden tiimi on tehnyt upeaa työtä asiakkuuden kasvattamiseksi.

Rautaisella ammattitaidolla tuloksiin

Kasvua ja kannattavuutta ei tehdä ilman myyntiä. Myyntiteko-kategoriassa jaettiin palkinto nyt toista kertaa. Kaikki ehdokkaat olivat hyviä esimerkkejä siitä, miten laajasti myyntiä tehdään ympäri Suomen eri segmenteissä, miten erinomainen asiakastyö edistää liiketoiminnan kasvua, miten halu ja asenne vaikuttavat kaupantekoon ja mikä on yhteistyön merkitys kaupan onnistumisessa.

Voittajaksi valittiin parivaljakko myyntijohtaja Kimmo Kaunisvaara ja asiakkuusjohtaja Sonja Takala. Sonja pyrkii aktiiviseen lisämyyntiin asiakastyytyväisyyden kautta, ja Kimmo lähtee jokaiseen myyntiprojektiin voitto mielessään ja rautaisella johtajan ammattitaidolla. Heidän yhteinen myyntituloksensa viime vuonna oli noin 6 miljoonaa euroa.

Kimmo Kaunisvaara ja Sonja Takala palkittiin loistavista myyntituloksista.

Asiakastarpeen ymmärtäminen A ja O

"Luottamalla ammattilaisiimme luomme palvelun, joka vie asiakkaamme tavoitteisiinsa." ISS:n missio kiteyttää sen, että kaiken ISS:llä tehtävän työn perimmäinen kohde on asiakas. Palkintogaala huipentuikin Asiakastyö-kategoriassa jaettavaan palkintoon.

Palkinnon pääsi kumartamaan ISS Directin tukikeskusta johtava Antti Hämäläinen. Antti on luonut tukikeskuksen vuoden aikana tyhjästä ja saanut sinne hyvän pöhinän. Hänellä on hyvä ymmärrys asiakastarpeesta, ja hän on saanut koko porukan ymmärtämään, miten arjen työllä on vaikutusta asiakkaaseen. Tukikeskus palvelee myös sisäisiä asiakkaita eli Directin omia aluepäälliköitä, palveluesimiehiä ja palveluohjaajia.

Asiakkaalta tullut palaute kruunaa tämän palkinnon: "Kaikki ongelmat tuntuvat pienemmiltä, kun ne käy tukikeskuksen kanssa läpi."

Illan odotetuin hetki oli Vuoden Omenan julkistaminen. Titteli myönnettiin Jenna Törnvallille, joka toimii siivoojana Directin asiakaskohteessa. Jennan kuulumisista kerrotaan myöhemmin täällä töISSä-kanavalla.