Vuoden 2018 Omena-finalistit!

Vuoden 2018 Omena-finalistit!

Omena-palkinto on keino palkita ja nostaa esiin esimerkillisiä työntekijöitä. Omena-ohjelman tarkoitus on rakentaa asiakaskeskeistä kulttuuria palkitsemalla ISS:läisiä, jotka tarjoavat ainutlaatuisia palvelukokemuksia ja ymmärtävät asiakkaan tarpeen sekä oman työnsä merkityksen asiakkaalle. Omena-palkinnon saajaa voi ehdottaa työkaveri, esimies tai asiakas. Jokaisessa liiketoimintayksikössä valitaan aina Kuukauden Omena, joista valitaan vuoden päätteeksi finalistijoukko. Tässä ovat vuoden 2018 viisi Omena-finalistia!

Ehdokas numero 1: Joanna Pahl

Joanna työskentelee kiinteistönhoitajana suuressa asiakkuudessa Helsingin kantakaupungin alueella. Kun Suomi ja Helsinki isännöivät heinäkuussa kahden suurmiehen tapaamista, Joanna oli keskeisesti mukana tilaisuuden järjestelyjen onnistumisessa. Hän saikin vuolaat kiitokset niin asiakkaalta kuin tasavallan presidentin kanslialta. Joanna sai myös kutsun Helsinki 2018 -tapahtuman kiitosvastaanotolle presidentinlinnaan, jossa hän edusti ISS:ää.

"Joanna on ahkera, tunnollinen ja aktiivinen kiinteistönhoitaja, joka viimekesäisen yksittäisen onnistumisen lisäksi edustaa kaikella tekemisellään tulevaisuuden kiinteistönhuoltoa. Ehdoton talentti!" kehuu esimies Joannaa.

Ehdokas numero 2: Markku Palevaara

Palveluohjaajana keskisuomalaisessa tehdaskohteessa työskentelevä Markku vastaa asiakkaan voiteluainehuollosta. Voiteluainehuolto on tärkeä osa asiakkaan tuotantoprosessia. Työstönesteiden säännöllisellä seurannalla varmistetaan nesteiden mahdollisimman pitkä käyttöikä sekä ongelmien varhainen havaitseminen. Tuotannon käynnissäpidon takaamiseksi on myös tärkeää, että tarvittavia tuotteita on oikea-aikaisesti saatavilla.

"Markku on osoittanut oma-aloitteista otetta sekä sitoutumista todella laajan toimenkuvan hoitamiseen. Hän menestyy työssään erinomaisesti muun muassa hyvien yhteistyötaitojensa ja joustavuutensa ansiosta", asiakas kiittää.

"Markun onnistuminen omassa työssään on poikinut ISS:lle tässä asiakkuudessa monenlaisia lisätöitä ja huimasti lisää liikevaihtoa", Markun esimies iloitsee.

Ehdokas numero 3: Yrjö Leinonen

Kuopiossa sijaitseva koulutuskeskus on jo kuuden vuoden ajan saanut nauttia Yrjön ammattitaidosta ja yhteistyötaidoista opiston harjoitusalueen huoltotehtävissä. Yrjö toimii työnjohtajana ja vastaa asiakkaan 38 hehtaarin suuruisen harjoitusalueen koko päivittäistoiminnan koordinoinnista.

"Yrjö Leinonen on pidetty ja arvostettu työntekijä koko henkilöstön ja opiskelijoiden keskuudessa. Häneltä saa aina apua erilaisissa, monesti äkillisesti muuttuvissa ja yllättävissäkin tilanteissa", asiakas kertoo.

Erityiskiitokset Yrjö saa myös kumppanilta, joka oli koulutuskeskuksen alueella toteuttamassa kehityshankettaan: "Yrjö Leinonen osoittautui monitaitoiseksi ja ahkeraksi ammattilaiseksi, jonka suorituksia voi toistuvasti ihailla ja jonka kokonaisvaltaisesta sitoutumisesta sovitun työn hoitamiseen saa olla kiitollinen."

Ehdokas numero 4: Rajeevan Selvaskantharajah

Grillimestari Jeevan on viihtynyt ISS:n lounasravintolan työntekijänä kuusi vuotta.

"Jeevan on sisäistänyt loistavasti ammattitaitoisen, positiivisen ja joustavan palvelun merkityksen. Hän tiedostaa myös, millainen merkitys iloisella ja palvelualttiilla asenteella on positiivisen kuvan luomiselle ISS Palveluista. Jeevan on saanut vuosien varrella asiakkailta toistuvasti palautetta hyvin hoidetusta työstä ja palveluhenkisestä olemuksestaan", hehkuttaa ruokailupalvelutyöntekijä Jeevanin esimies.

Samaa mieltä on asiakas: "Jeevanin iloinen persoona ja asiakasmyönteinen asenne ovat omiaan lisäämään ravintolan asiakkaiden hyvää mieltä. Koko ISS:n henkilökunta on erittäin ystävällistä ja palvelualtista, mutta Jeevan on erityismaininnan arvoinen."

Ehdokas numero 5: Minna Myller

Minna työskentelee joensuulaisessa tehdaskohteessa palveluohjaajana ja kahvion emäntänä. Hän huolehtii kohteen viihtyisyydestä ja toimivuudesta monin tavoin. Työkenttään kuuluu muun muassa siivousta sekä kahvituksia ja kokousjärjestelyjä.

"Minnan kohdalla asiakastyytyväisyys on huippuluokkaa. Hän kehittää jatkuvasti yhteistyötä ja joustaa aina asiakkaan tarpeiden mukaan. Hän on asiakaspalvelun rautainen ammattilainen!" kiittää Minnan esimies.

Oma-aloitteinen Minna tarttuu välittömästi toimeen ja on yhteydessä kiinteistönhoitajaan, jos havaitsee korjausta vaativia asioita. Tarvittaessa hän on hiekoittanut kiinteistön jalankulkuväyliä itse liukkaan kelin yllättäessä.