Vuoden 2017 Omena-finalistit!

Vuoden 2017 Omena-finalistit!

ISS:n Omena-ohjelman tarkoitus on rakentaa asiakaskeskeistä kulttuuria palkitsemalla työntekijöitä, jotka tarjoavat ainutlaatuisia palvelukokemuksia ja auttavat asiakkaitamme saavuttamaan tavoitteensa. Omena-ohjelman avulla nostetaan esiin esimerkillisiä työkavereita inspiraatioksi muille. Omena-palkinnon saajaa voi ehdottaa työkaveri, esimies tai asiakas. Jokaisessa liiketoimintayksikössä valitaan aina Kuukauden Omena, ja näistä taas finalistit vuoden päätteeksi. Esittelemme nyt vuoden 2017 viisi Omena-finalistia!

Ehdokas numero 1: Ville Virtanen

Ville työskentelee kiinteistömanagerina suuressa asiakkuudessa Tampereella. Hän ymmärtää, mikä on asiakkaalle tärkeintä ja hoitaa asiakaskohteita "huolehdin kaikesta" -asenteella. Hän tarttuu rohkeasti uusiin haasteisiin ja selvittää asiat rauhallisella tyylillään.

"Harvoin pitkän urani aikana olen kohdannut tämän kaltaista, erittäin ammattitaitoista asioiden käsittelytaitoa. Haasteelliset, toistuvat asiatkin Ville jaksaa selvittää tasapuolisesti ja rauhallisesti", hehkuttaa asiakas palautteessaan.

Ville on taitava pitämään yllä tiimihenkeä ja motivoimaan kollegoita, jotka kuvaavat Villeä seuraavilla sanoilla rauhallisuus, analyyttisyys, erittäin hyvä tilannetaju, viisaus, periksiantamattomuus ja tamperelaisuus.

Ehdokas numero 2: Kati Kankfelt

Kohdevastaavana isossa asiakkuudessa työskentelevä Kati sitouttaa omalla esimerkillään henkilöstöä tuottamaan maailman parasta palvelua. Hän kannustaa kollegoitaan uusiin toimintatapoihin ja ajatteluun. Hän on ylpeä tiimistään ja miettii jatkuvasti, miten voisi entisestään vahvistaa tiimiläisten motivaatiota ja oman työn merkityksen ymmärtämistä.

"Kati etsii aina ratkaisut, jotta asiakas olisi tyytyväinen. Hänellä on vahva ymmärrys oman työnsä merkityksestä, ja vaikka vain hakisimme roskapussin asiakkaan tiloista, Kati näkee asian tärkeyden asiakkaalle ja loppuasiakkaalle", kiittää Katin esimies.

Kati ottaa oppia kaikista asiakaspalautteista, selvittää, mitä on tapahtunut ja korjaa toimintatavat paremmiksi. Hän ei pelkää ottaa kehitettäviä asioita esiin henkilökunnan kanssa.

Kati edistää ahkerasti myös työturvallisuutta: Hän raportoi esimiesten kautta asiakasorganisaatioon turvallisuusriskeistä ja on toiminnallaan saanut monia ongelmakohtia korjattua.

Ehdokas numero 3: Sirpa Niskasaari

Pohjois-Pohjanmaalla palvelukodin siivoojana toimiva Sirpa auttaa omalla toiminnallaan palvelukodin asukkaita viihtymään kodeissaan. Hän tekee työnsä ammattitaitoisesti ja joustavasti talon päivärytmiä kunnioittaen. Palvelukodin asukkaat ovat Sirpalle ykkösjuttu, ja hän sulautuu erinomaisesti muuhun työyhteisöön.

Sirpa saa asiakkaalta erityiskiitokset asukkaiden kunnioituksesta ja lämpimästä välittämisestä.

Ehdokas numero 4: Antti Aho

Antti vastaa palveluesimiehenä reilun kahdenkymmenen asiakaskohteen kiinteistöhuollosta Lahden alueella. Antin viime vuoden suurimmat saavutukset liittyvät hiihdon MM-kilpailuihin. Hän ymmärsi kisojen merkityksen Lahden kaupungille ja panosti nopeaan, ystävälliseen ja tehokkaaseen palveluun. Antin tiimi auttoi MM-kisaorganisaatiota järjestämään loistavat puitteet kaikille kisavieraille.

Kisojen edetessä kisaorganisaatio esitti nopeassa tahdissa haasteellisia lisätehtäviä eri toimijoille, ja ainoastaan ISS:n kisatiimi pystyi vastaamaan toiveisiin riittävän nopeasti. Tästä syystä muut toimijat pudotettiin viimeisinä päivinä koko pelistä pois, ja ISS hoiti koko kisa-alueen kunnossapidon aurauksineen, hiekoituksineen ja käsilumitöineen.

Menestyksen avaimet koostuivat Antin tavasta johtaa toimintoja, mahtavasta tiimihengestä sekä hyvästä ennakoinnista, jonka ansiosta työkoneet toimivat moitteettomasti koko kisojen ajan.

Ehdokas numero 5: Terttu Huttunen

Siilinjärveläinen Terttu on siivousalan rautainen ammattilainen, joka tekee työtä suurella sydämellä.

Yrittäjätaustainen Terttu ottaa asiakkuuksistakin yrittäjämäisen otteen. Asiakas on hänelle ylivoimainen ykkönen, ja asiakkaiden on helppo lähestyä häntä. Terttua voidaan kutsua asiakkaiden hengettäreksi.

"Osaava, joustava ja opastava Terttu vaikuttaa asiantuntemuksellaan koko yrityskeskuksen tilojen viihtyisyyteen ja helpottaa asiakkaan työpanosta. Hänellä on kyky seurata ja ennakoida mahdollisia tilamuutoksia ja niiden vaikutuksia siivoustarpeen muutokseen", kehuu asiakas.