Vuoden 2016 Omena-finalistit

Vuoden 2016 Omena-finalistit

Omena-palkinto on keino nostaa esiin, antaa tunnustusta ja palkita esimerkillisiä ISS Palveluiden työntekijöitä. Ohjelman tarkoitus on rakentaa asiakaskeskeisempää kulttuuria ja löytää henkilöitä, jotka ymmärtävät asiakkaan tarpeen ja sen, miten omalla työllä voi edistää tuon tarpeen täyttämistä.

Sekä työkaverit että ISS Palveluiden asiakkaat ovat vuoden mittaan saaneet ehdottaa sopivia kandidaatteja Omena-palkintojen saajiksi. Nyt esittelemme Omena-finalistit!

Ehdokas numero 1: Tommy Sundfors

Keittiömestari Tommyn tavoitteena on tyytyväinen asiakas: ”Haluan, että ravintolastani löytyisi kaikille jotain, mistä tykkää. Asiakkaan pitää aina lähteä meiltä hyvillä mielin pois.”

Tommy on pyrkinyt kehittämään ravintolastaan asiakkaiden näköisen paikan, jossa henkilökuntaa voi tulla rohkeasti nykimään hihasta. Hän on luonut omalla persoonallaan uudesta ISS-ravintolasta menestyksekkään. Yrittäjämäisellä asenteella ravintolaa pyörittävä Tommy on erittäin sitoutunut tuottamaan asiakkailleen hyviä palvelukokemuksia.

”On upeaa nähdä, että oikeasti näet vaivaa ruoan tekemiseen”, kehuu tyytyväinen asiakas.

Ehdokas numero 2: Daniel Edwards

Ympäristönhoitajana/monipalvelutyöntekijänä suuressa teollisuusasiakkuudessa työskentelevä Daniel saa asiakkailta ja tiimiltä jatkuvasti myönteistä palautetta.

Danielin asenne on hyvin asiakaspalveluhenkinen, ja hän miettii asioiden järkevää toteuttamista asiakkaan näkökulmasta. Kaiken kaikkiaan ammattimainen, joustava, täsmällinen ja iloinen palvelu sekä halu kehittää palvelua ja omaa työtä ovat mainitsemisen arvoisia ominaisuuksia.

Ehdokas numero 3: Kari Ylinen

Kiinteistönhoitaja Kari tunnetaan avuliaana ja ystävällisenä ikiliikkujana, joka ei koskaan kieltäydy auttamasta asiakkaita. Hän on erittäin pidetty työntekijä, jolla on aina aikaa vaihtaa muutama sana työn ohessa.

Hän tekee työnsä rautaisella ammattitaidolla, tunnollisesti ja asiakaslähtöisesti ja tuntee asiakkaan kiinteistöt ja niiden kommervenkit kuin omat taskunsa.

Vaikka Kari häviäisi teknisessä osaamisessa nuoremmalle sukupolvelle, herrasmiesmäisistä käytöstavoista ja asiakkaan oikeanlaisesta kohtaamisesta voisi moni nuorempi ottaa mallia.

Asiakkaan vuosittain suoritettavissa käyttäjätyytyväisyyskyselyissä Kari on pärjännyt kiitettävästi, ja hänet on monesti mainittu nimeltä avoimissa palautteissa kehujen saattelemana.

Ehdokas numero 4: Saara Kulmala

Palveluohjaajana koulutusalan asiakkuudessa työskentelevä Saara tarttuu rohkeasti ja ennakkoluulottomasti eteen tuleviin haasteisiin ja hoitaa ne itsenäisesti loppuun asti. Saaran tiimi vaikutti toiminnallaan siihen, että ISS sai pidettyä tämän asiakkuuden viimekeväisessä kilpailutuksessa.

Positiivisia adjektiiveja vain pulppuaa, kun asiakkaat pääsevät kehumaan Saaraa: joustava, idearikas, luotettava ja rehellinen, ammattitaitoinen, laatutietoinen ja ammatistaan ylpeä.

Saara on nopea hoksaamaan asioita ja hahmottamaan muuttuvia tilanteita. Uuden sopimuskauden alkaessa hän otti uudet työkohteet haltuun erinomaisesti ja perehdytti työntekijät tunnollisesti. Asiakaslähtöinen ote näkyy esimerkiksi palavereissa, joissa Saara tuo mielellään esiin uusia toimintamalleja ja tapoja, jotka saattaisivat parantaa kaikkien työtä.

”Voi, kun näitä Saaroja olisi enemmänkin!” asiakas huokaisee.

Saara on myös työn ohella kehittänyt osaamistaan ja valmistui toukokuussa 2016 siivousteknikoksi.

Ehdokas numero 5: Sakari Meriläinen

Suuren kiinteistöhuoltoasiakkaan asiakkuuspäällikkönä toimiva Sakari saa asiakkaalta kiitosta erittäin tärkeästä ja arvokkaasta työpanoksesta.

Asiakkaan mukaan Sakari on heille ”silmät, korvat ja jalat”, huolehtii asiakkaan vuokralaisista ja tiloista, pitää huolen työturvallisuudesta myös asiakkaan näkökulmasta, puuttuu tarvittaessa epäkohtiin ja huolehtii, että raportit ovat oikein ja ajan tasalla.

Sakari on ylittänyt asiakkaan odotukset omatoimisella toiminnallaan ja rohkeudella puuttua asioihin laajemmin kuin mitä hänen työnkuvaansa kuuluu.

Ehdokas numero 6: Teija Saarinen

Teija aloitti siivoojana uudessa asiakaskohteessa vuoden 2016 alussa.

Kovalla työmoraalilla varustettu Teija hurmasi asiakkaan palvelualttiudellaan ja idearikkaudellaan ja pääsi nopeasti osaksi työyhteisöä. Kun kuluneet saunan lauteet eivät puhdistuneet riittävän hyvin siivousmenetelmillä, ehdotti Teija niiden hiomista ja lupautui tekemään työn itse. Kun asiakas järjesti lasten karvevaalit, sujui Teijan työpäivän hieman normaalista poikkeavassa työasussa (katso kuva).

Erityiskiitoksen Teija sai asiakkaan vesivahingon havaitsemisesta. Teija on laittanut itsensä likoon ja osoittanut, että hänen esimerkkiään seuraamalla olemme matkalla maailman parhaaksi palveluyritykseksi.