Palveluasenne ratkaisee, sitoutuuko asiakas

Palveluasenne ratkaisee, sitoutuuko asiakas

Vain tunnetasolla asiakasta sykähdyttävä palvelu sitouttaa hänet yritykseen – tämä käy ilmi ISS Palveluiden teettämästä tutkimuksesta, jossa yli tuhat vastaajaa arvioi suomalaista asiakaspalvelukulttuuria.

Vain erinomainen palvelu jättää positiivisen tunnejäljen – ja mitä vahvemman, sitä varmemmin asiakas sitoutuu yritykseen. Millainen on palvelukulttuurin tilanne Suomessa ja mitä asioita pitäisi kehittää, selvisi tutkimuksessa, jonka Kantar TNS toteutti loppuvuodesta 2016. Tutkimukseen osallistui 591 kuluttajaa, 400 erikokoisten yritysten henkilöstön edustajaa ja 108 yrityspäättäjää.

Tulokset tukevat sitä, mihin olemme jo kauan uskoneet: erinomainen henkilökohtainen palvelu on vahva erottautumistekijä kilpaillussa markkinassa. Yritysten kannattaa panostaa palveluun, joka ei vain täytä asiakkaiden odotuksia, vaan ylittää ne positiivisesti, ISS Palveluiden Service Excellence -yksikön johtaja Harri Nikander sanoo.

LATAA TUTKIMUS ISS.FI:STÄ JA LUE LISÄÄ