ISS on mukana Työ ei syrji -kampanjassa

ISS on mukana Työ ei syrji -kampanjassa

Elinkeinoelämän keskusliitto EK:n aloitteesta toteutettu Työ ei syrji -kampanja tähtää asenteiden muuttamiseen ja syrjinnän vähentämiseen suomalaisessa työelämässä. Kampanjan tavoitteena on tehdä työelämän tasa-arvosta itsestäänselvyys.

ISS Suomi on mukana kampanjassa, koska jokainen osaajamme on meille tärkeä. 8 000 ammattilaistamme edustavat 75 eri kansallisuutta ja ovat iältään 16–75-vuotiaita. ISS haluaa olla edelläkävijä tasa-arvon ja yhdenvertaisuuden edistämisessä. Tämä käy ilmi myös tasa-arvo- ja yhdenvertaisuussuunnitelmastamme.

EK selvitti aiemmin tänä vuonna suomalaisten kokemuksia ikäsyrjinnästä ja seksuaalisesta häirinnästä. Kyselyissä selvisi, että 10 prosenttia suomalaisista on kokenut työnhaussa ikäsyrjintää viimeisten kahden vuoden aikana. Seitsemän prosenttia työikäisistä ilmoitti kokeneensa seksuaalista häirintää työssään viimeisten kahden vuoden aikana. Syrjintää koetaan niin työtovereiden, asiakkaiden kuin työnantajien taholta.

ISS:llä syrjintään suhtaudutaan nollatoleranssilla ja sitä pyritään torjumaan kaikilla osa-alueilla.

Epätasa-arvoinen kohtelu ei saisi estää kenenkään työllistymistä tai onnistumista työssä. Tämä on kaikkien suomalaisten etu, sillä Suomi tarvitsee töihin jokaisen osaajan.

Kampanjan starttivaiheessa mukana olevat yritykset ja yhteisöt ovat ISS:n lisäksi S-ryhmä, Elisa, McDonalds, Helsingin yliopisto, Valio, Nordea, K-ryhmä, SOL, Osuuspankki, Finnair, Antell, Fortum, Neste, Miltton, Nokia, Aava ja Barona.

Lue tiedotteemme iss.fi-sivuilta

Lisätietoja kampanjasta: www.eisyrji.fi.

Lue myös: Ajankohtainen yhdenvertaisuus ISS:n perusarvona